Infiniti – ewolucje i rewolucje [część 2]

Infiniti Essence Concept

Infiniti Essence Concept

Przyszła pora na zaprezentowanie drugiej i ostatniej części przeglądu modeli Infiniti. W tej części przybliżę serie M, FX, EX i QX. Zapraszam do lektury.

Seria M

Seria M powstała na początku lat 90., kiedy to Infiniti zaprezentowało sportowe coupe M30, które było dostępne także w odmianie kabrio. Jednak samochód ten nie ma nic wspólnego z obecną serią M – luksusowym sedanem klasy premium.

Infiniti – ewolucje i rewolucje [część 1]

Seria M w 4-drzwiowym nadwoziu typu sedan została wprowadzona na rynek w 2002 roku pod nazwą M45. Miała więc 4,5-litrowy silnik w układzie V8, który stosowano w tym okresie także we flagowej limuzynie Q45. Motor ten generował 340 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.

2003 Infiniti M45

2003 Infiniti M45

M45 z lat 2002-2004 mocno bazował na Nissanie Gloria, który w 2004 także skończył swój żywot. Niestety, przestarzała stylistyka Nissana wprowadzonego do sprzedaży w 1999 roku rzucała się w oczy, przez co i M45 nie okazał się hitem sprzedażowym. Jednak model Infiniti jak zwykle nie zawodził pod względem bogatego wyposażenia i systemów bezpieczeństwa.

Na początku roku 2005 Infiniti zaprezentowało zupełnie nową generację serii M. Stylistyka była całkowicie odmienna od tej zastosowanej w poprzedniej generacji, a samochód bazował na Nissanie Fuga. Odświeżona seria M w 2006 roku zastąpiła miejsce flagowej limuzyny Q45, której produkcja została zakończona. Od tej pory seria M to luksusowa limuzyna o dynamicznej stylistyce i sportowym zacięciem.

W amerykańskiej ofercie znalazły się dwie wersje silnikowe - M35 i M45. M35 to oczywiście 3,5-litrowy silnik V6 generujący 280 KM, a M45 to 4,5-litrowa jednostka V8 o mocy 335 KM. Klienci mogli także wybierać pomiędzy napędem na tylną oś a opcją napędu na 4 koła.

2008 Infinit M45

2008 Infinit M45

Samochód charakteryzował się starannym i ekskluzywnym wykończeniem, ciekawą stylistyką, wielowahaczowym zawieszeniem, dobrymi osiągami i ergonomicznym wnętrzem. Cechy te uczyniły z serii M poważnego konkurenta dla samochodów klasy premium, takich jak BMW serii 5, Mercedes E-klasy czy Lexus GS.

Infiniti M – prestiż na czterech kółkach

W 2008 roku druga generacja serii M przeszła delikatny facelifting oraz otrzymała nowy 3,5-litrowy silnik V6 (303 KM) i bogatsze wyposażenie. Były to pierwsze oznaki nadejścia nowej generacji serii M.

Ta została zaprezentowana światu w grudniu 2009 roku i pojawiła się w sprzedaży na całym świecie wiosną 2010 roku. Bardziej drapieżna stylistyka wiele czerpie ze sportowego konceptu Infiniti Essence, wyznaczając dynamiczny wizerunek marki. Samochód otrzymał nowe silniki V6 i V8 oraz silnik diesla w Europie:

  • M37 – 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 320 KM i momencie 360 Nm.
  • M30d – 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6 generujący 238 KM i 550 Nm momentu obrotowego.
  • M56 – dostępna w USA wersja z 4,7-litrowym silnikiem V8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym na poziomie 565 Nm.
  • M35h – na salonie samochodowym w Paryżu Infiniti zaprezentowało opcję napędu hybrydowego z 3,5-litrową V6 (306 KM) i 68-konnym silnikiem elektrycznym.
Infiniti M 2010

Infiniti M 2010

Seria FX

Równolegle z serią M w 2003 roku Infiniti wprowadziło do oferty także luksusowego SUV-a o nazwie kodowej FX. Samochód prezentował się bardzo dobrze dzięki swojej oryginalnej linii nadwozia, przypominającej trochę coupe. FX oferowano z dwoma silnikami do wyboru FX35 (3,5-litra pojemności V6, 280 KM) i FX45 (4,5-litrowe V8, 320 KM). Amerykańscy klienci mieli także wybór między napędem na tylną oś lub obie osie.

2007 Infiniti FX45

2007 Infiniti FX45

W 2006 roku Infiniti przeprowadziło kurację odmładzającą model FX, w efekcie czego otrzymał on nowy wzór atrapy chłodnicy, nowe felgi aluminiowe, przestylizowane zderzaki i kokpit oraz bogatsze wyposażenie standardowe.

Infiniti FX50 – dynamicznie i komfortowo

W marcu 2008 na salonie samochodowym w Genewie Infiniti zaprezentowało drugą generację luksusowego SUV-a FX. Samochód zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną, wpisując go tym samym w wizerunek marki wyznaczony przez modele serii M i G. Agresywne linie współgrają doskonale ze zgarbioną sylwetką samochodu, tworząc wyróżniający się w klasie SUV-ów pojazd.

2010 Infiniti FX50

2010 Infiniti FX50

Nowością było zastosowanie 5,0-litrowego silnika V8, który generuje 390 KM mocy, 500 Nm momentu obrotowego i nadaje się wręcz idealnie do tego ciężkiego samochodu. Ponadto w europejskiej specyfikacji można także spotkać się z tymi samymi jednostkami co w wersji M, a więc FX37 i FX30d.

Seria EX

Kompaktowy crossover o nazwie EX jest najmłodszym modelem Infiniti. Pojawił się po koniec 2007 roku i w praktycznie niezmienionej formie oferowany jest do dzisiaj.

EX zadebiutował jako koncept na salonie samochodowym w Nowym Jorku w 2007 roku. Model studyjny z niewielkimi zmianami wszedł do produkcji seryjnej i zawitał do amerykańskich salonów w grudniu 2007 roku.

2009 Infiniti EX37

2009 Infiniti EX37

Miał on wtedy 3,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6, która do dziś jest jedyną opcją silnikową EX w USA (EX35). Generuje ona 297 KM i 343 Nm momentu obrotowego. Model EX pojawił się w Europie prawie rok po amerykańskiej premierze – jesienią 2008 roku. Europejscy konsumenci otrzymali dwie jednostki napędowe do wyboru (obie połączone z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów przekazującą napęd na wszystkie 4 koła):

  • EX37 – 3,7-litrowy silnik benzynowy w układzie V6, który generuje 320 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego.
  • EX30d – 3,0-litrowy silnik wysokoprężny rozwijający 238 KM i 550 Nm momentu obrotowego.

Seria QX

Seria QX – potężny i luksusowy SUV, który powstał z myślą o specyficznym rynku amerykańskim. Na darmo można go szukać w polskiej ofercie Infiniti.

Samochód początkowo nosił nazwę QX4 – w 1997 roku. Bazował wtedy bardzo wyraźnie na Nissanie Pathfinderze. QX4 nieznacznie różnił się od Pathfindera pod względem wyglądu, miał bardziej zaawansowany napęd na 4 koła oraz – oczywiście – bardziej luksusowe i komfortowe wnętrze. Pod maską pierwszej generacji znalazł się 3,3-litrowy silnik V6 o relatywnie niskiej mocy 168 KM. Jednak w 2001 roku samochód przeszedł delikatny facelifting i otrzymał mocniejszą, 3,5-litrową jednostkę V6, która generowała 240 KM.

2008 Infiniti QX56

2008 Infiniti QX56

W 2004 roku Infiniti zaprezentowało drugą generację luksusowego SUV-a. Stylistyka samochodu stała się bardziej nowoczesna, jednak samochód dzięki swojemu pudełkowatemu kształtowi i dużym gabarytom wyglądał bardzo ociężale. Odświeżony model – poza masą elektronicznych gadżetów i systemów bezpieczeństwa – otrzymał także nową jednostkę napędową – 5,6-litrowy silnik w układzie V8, który generował 315 KM i 530 Nm momentu obrotowego.

Infiniti G Coupe – od projektu do realizacji

W marcu 2010 roku weszła na rynek trzecia generacja modelu QX. Samochód urósł w stosunku do swojego poprzednika oraz otrzymał nową jednostkę napędową – także 5,6-litrowy motor V8, jednak jego moc wynosiła już 400 KM, a moment obrotowy kształtował się na poziomie 560 Nm. Wymiary tego kolosa są następujące: 529 cm długości, 203 cm szerokości i 193 cm wysokości. Jego waga – w zależności od opcji napędowej (2WD/4WD) – waha się od 2535 kg do prawie 2700kg.

Infiniti QX56

2010 Infiniti QX56

Podsumowanie

I takim oto sposobem dotarliśmy do końca przeglądu modeli Infiniti. Jak widać firma w swojej krótkiej historii trochę eksperymentowała, jednak dzisiaj znajduje się już w pewnym punkcie i śmiało konkuruje na rynku z innymi producentami aut klasy premium. W aktualnej ofercie Infiniti znajdują się luksusowe i wyróżniające się z tłumu samochody o przyzwoitych osiągach, które mogą się podobać. Skutkiem tego jest ekspansja marki na inne rynki. Infiniti, które miałoby marką stworzoną wyłącznie dla USA, jest już obecne także w Europie, a od 2008 roku nawet w Polsce.

  • Dragon07

    kocham infiniti

  • Dragon07

    kocham infiniti

  • Dragon07

    kocham infiniti